Pyszny blok czekoladowy. Wegański i bezglutenowy

05:47

Jakiś czas temu odwiedzaliśmy zaprzyjaźnioną rodzinkę znajomych, których córka przygotowała tamtego dnia klasyczny blok czekoladowy. Podobno (wierzę na słowo :) był pyszny i trudno było mu się oprzeć. Pochłaniałam go zatem oczami, a w mojej głowie kłębiły się dziesiątki myśli jak zrobić taki deser w wersji bezmlecznej i bezglutenowej, a przy okazji z jak najmniejszą ilością cukru. Po wielu próbach wyszedł blok idealny - pyszny, kremowy, rozpływający się w ustach. I nie musimy mieć żadnych wyrzutów sumienia, gdy zjemy prawie cały od razu :)



Składniki:

- 100g białego ryżu* (1 woreczek)
- 50g gorzkiej czekolady (1/2 tabliczki)
- 1/2 szklanki daktyki
- 6 łyżek mąki kokosowej
- 4 łyżki oleju kokosowego
- 4 łyżki syropu z agawy
- 2 garści rodzynek
- garść żurawiny
- garść dowolnych orzechów (u mnie nerkowca + ziemne)


  1. Ryż gotujemy do miękkości i odstawiamy aż wystygnie, a potem dokładnie miksujemy blenderem (z dodatkiem mąki kokosowej) na gładką masę.
  2. Daktyle zalewamy wrzątkiem na min. 10 minut, po czym odcedzamy, wrzucamy do pojemnika blendera i dokładnie miksujemy.
  3. Czekoladę, olej i syrop z agawy rozpuszczamy w rondelku.
  4. Dokładnie mieszamy wszystkie składniki, dodając rodzynki, żurawinę i orzechy.
  5. Przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do lodówki (najlepiej na całą noc/ok. 12 godzin**).

**Lub kaszy jaglanej.
*Można oczywiście krócej, zależy od temperatury w lodówce. 


You Might Also Like

14 komentarze

  1. Super przepis, ale mam 2 pytania : 1) Czym można zastąpić syrop z agawy? 2) "Dokładnie mieszamy wszystkie składniki" w punkcie 4 - chodzi o mieszanie w blenderze czy łyżką, czy...? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop z agawy można zastąpić syropem klonowym, miodem, ew. ksylitolem czy stewią (ale nie próbowałam, więc nie wiem w jakiej ilości), ew. cukrem (który też rozpuszczamy razem z czekoladą i olejem). Składniki mieszam łyżką (bo nie mieszczą mi się w pojemniku blendera :), koniec końców trzeba jeszcze wymieszać rodzynki i orzechy, więc trzeba to już zrobić łyżką. Pozdrawiam i smacznego! :)

      Usuń
  2. Czy należy przechowywać w lodówce? Jak długo może poleżeć?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, trzeba przechowywać w lodówce. Ile - trudno mi powiedzieć, bo u nas znika błyskawicznie, ale biorąc pod uwagę składniki, 3-4 dni powinien móc poleżeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny to mało powiedziane...obłęd :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny... ja robie juz drugi raz z kaszy jaglanej.Daje 100g suchej - dobrze?

    OdpowiedzUsuń
  6. hej Zosiu! mój blok od wczoraj w lodówce! właśnie go wcinam - przed śniadaniem... bo nie mogłam wytrzymać! wyszedł pyszny! :) chyba na stałe zagości w lodówce jak ciasto dyżurne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej :) ja - leworęczna do każdej potrawy skusiłam się do zrobienia tego bloku (nie mogę jeść mąki, jajek, mleka zwierzęcego (a roślinne jest chemiczne więc też odpada)) - jako przygotowanie na szczęście nie było zbyt trudne, natomiast następnego dnia jak wyjęłam blok z lodówki, to niestety się nie "zblokował" i był rzadki. Już miałam go wyrzucić ze złością, ale wrzuciłam go do zamrażalnika i jak był zamrożony to dał się pokroić i był dosłownie - obłędny :) tata zażyczył sobie go co święto (w końcu jest coś, co mogę zrobić, zjeść i poczęstować). I moje pytanie - czego dałam za mało albo za dużo, że nie chciało się zbić w lodówce? Jestem zielona jeśli chodzi o składniki i ich możliwości... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ja zrobiłam wczoraj i też nie zrobił się twardy, włożyłam jakiś czas temu do zamrażalnika i póki co nie bardzo chce zrobić się twardszy i nie mam pojęcia co mogłam zrobić nie tak...

      Usuń
  8. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy zamiast czekolady można dodać kakao?

    OdpowiedzUsuń

Subscribe